söndag 16 mars 2014

Examen


Nu är det snart dags för oss att examineras. När som helst nu kan jag beställa en sådan är liten namnskyllt där det står; Kiki Nilsénius - Äldrepedagog. Det är en skrämmande tanke och jag är glad att jag ska läsa ytterligare ett år för att få möjligheten att ta kandidatexamen i socialt arbete. Det som skrämmer mig mest är att det inte är en etablerad yrkesgrupp. Arbetsförmedlingen tror att det är ett vårdande yrke likt undersköterska och Bosse på andra våningen tror att äldrepedagoger bakar bullar med de äldre. Inte mer än så. 

Någonting jag också funderat över på sistone är att det hemskt att vi ens behöver äldrepedagogik i samhället. Det visar bara att äldre är en säregen grupp som behöver någon form av advokat för att göra sina röster hörda. Människors rättigheter borde vara självklara från början, och inte förändras då du kanske är i behov av hjälp. Min förhoppning inom min framtid inom det äldrepedagogiska yrket är att våra metoder och vårt tankesätt ska vara självklara, för alla. 

Var snäll och kom till vårt öppet hus den 25:e Mars.
Jag lovar att du inte kommer att ångra dig.
Cafe vindstilla, Nordenskiöldsgatan 8
Mellan klockan 14-18.

Vid frågor kontakta mig
kiki.nilsenius@live.se 

1 kommentar:

  1. Det som räds mig, eller har gjort vart att min glöd skulle slockna. Den glöd jag nu ser i dig. Jag känner mig, hjälplös, hopplös. Och kanske är du en av bärarna av sist hoppet. Jag läste tredje året. Jag kom ut och arbetade. Och nu vill jag totalt lägga det på hyllan. Jag glöder int eens längre - så känns det i min själ. Jag kommer rösta på F!, och jag vill se dig där i framtiden. Allt lycka!

    SvaraRadera